Monday 11 June 2012

Sedar tak sedar

Jam menunjukkan pukul 4.54 pagi.. Subhanallah.. Sedar tak sedar Mhni di depan laptop dari pukul 2 pagi tadi.. Tak rasa masa berjalan.

Apa yang Mhni buat? Sejak menceburi bidang manik ni, dah hampir sebulan Mhni bangun hari-hari pukul 2.30 atau 3.30 pagi.. Bergantung pada pukul berapa Aliff tidur (boleh gitu ;p ) Almaklum nak siapkan jahit manik dan crumble memang kena fokus. Kalau buat siang-siang memang mencabar sikit. kang ada gak yang Aliff makan mutiara Mhni. Huhuuu.. Tak percaya? Hah, tengok je lah Aliff kat bawah ni.

Aliff tengah pilih mutiara yang nak masuk mulut.. huhuuu

Baju nenek yang belum pakai ni belum-belum dah kena air liur cucu dia..
Raya nanti Aliff mintak mahap dengan nenek tau


Alhamdulillah, hari ini (err..pagi ni lebih tepat kot), Mhni dah melancarkan blog business Mhni (Insya Allah) yang diberi nama maniklista. Kawan-kawan bolehlah tengok di maniklista.blogspot.com. Kredit kepada Fara, adik Mhni yang telah memberi nama blog yang unik ni..  

Sekarang ni ada 3 projek jahit manik yang beratur. Baju mak Mhni yang beli kat Sarawak hari tu dah 70% siap. Lepas ni nak jahit baju mak mertua Mhni pun yang beli kat Sarawak.

Setakat ini, Alhamdulillah syukur sangat Allah beri kekuatan pada Mhni untuk tidur hanya 3-4 jam sehari, boleh mengurus rumahtangga (walaupun ala kadar je mengemas dan memasak), menjahit manik dan belajar serta membuat assignment manik seperti yang diperlukan. Syukur Alhamdulillah juga kerana suami Mhni sentiasa faham dengan kesungguhan Mhni dan berusaha membantu Mhni menguruskan rumah dan Aliff (dan mengurut Mhni, almaklumlah, bila tidur 3-4jam je sehari sape yang tak sakit badan..) Beliau juga selalu memberi pendapat tentang jahitan Mhni supaya busana jadi lebih cantik. Thanks Ayah :)

Moga Allah permudahkan segala urusan kami. Amiinn..

No comments:

Post a Comment