Monday 18 June 2012

PAC II

Sekarang ni musim untuk mempersiapkan diri untuk ditemuduga. Alhamdulillah, esok Mhni ada PAC untuk jawatan Pegawai Penguatkuasa N41 di Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam. Kali ini memang agak mencabar sebenarnya. PAC diadakan di Stadium Titiwangsa. Maknanya, confirm kena lari 2.4km ni. Tang ni yang lemah rasa badan ni. Masa PAC kat MIDA haritu, tak jauh, cuma laluan berbukit-bukit. Redah ajelah Mhni oii... Kalau memang ada rezeki, adalah...

Alhamdulillah jugak, Mhni berjaya untuk ke peringkat akhir (stage 3) interview di MIDA Isnin depan. Almaklumlah, haritu ada 300 orang peserta yang PAC. Yang ni, memang Mhni taknak lepaskan peluang. Kena study sungguh-sungguh untuk persediaan interview ni. Tak nak dah gi PAC lagi ;p hehehe... Yelah kan, PAC ni yang paling seksanya nk cari orang babysit Aliff, dengan bengkak susu.

Esok, Ayah jadi Mr. Mama lagi :) Isnin depan pun Ayah jadi Mr. Mama jugak (tapi setengah hari je). Kawan-kawan semua doakan ye, Mhni berjaya dalam temuduga MIDA ni. Memang nak sangat keja kat MIDA. Selain dekat, bidang kerja dan skop tugasnya ok sikit dari Pegawai Penguatkuasa. Insya Allah, kalau dapat keja kat MIDA, Mhni nak buat kenduri kesyukuran sekali dengan Birthday Aliff nanti (kira nazar lah ni). Sebenarnya, Mhni dan suami memang taknak biasakan sambut hari lahir anak dengan kek dan majlis semua ni. Biarkan anak-anak Mhni dapat doa yang merahmati hidup dia, dan disedekahkan ayat-ayat Allah sejak dari awal kehidupannya. Lebih afdhal rasanya.

Amiin.. Permudahkanlah Ya Allah..

No comments:

Post a Comment