Tuesday 13 August 2013

Aidilfitri bersama adik ipar baru

Salam Aidilfitri.

Dah lama tak update cerita-cerita syok sendiri ;p Aidilfitri 1434 Hijrah ni Mhni beraya bersama adik ipar baru, sambutan raya kali ni pun tak ada rendang seperti selalu, sebab kami sekeluarga sibuk dengan persiapan kenduri doa selamat sambut menantu pada raya ketiga.


Walaupun raya ketiga kenduri doa selamatnya, tapi rumah kami menerima tetamu sejak raya pertama lagi berikutan mereka tidak dapat hadir masa kenduri nanti. Almaklum, masing-masing sibuk dengan Marhaban (orang jawa cakap "Baraan" - bermarhaban rumah ke rumah). 


Alhamdulillah, semuanya selamat dan lancar. Kenduri ni juga dibuat bersekali dengan Majlis Pertunangan Nurul Fareha, sepupu Mhni. So, basically berlaku sedikit pembaziran pada ayam mentah sebab kami dimaklumkan wakil lelaki (majlis Nurul) akan datang seramai 70 orang.. Maka, mak pun tambah order ayam lagi 10 ekor. Tapi bila majlis, yang datang kira-kira 30 orang je. 


Tetamu mak pulak datang dari raya pertama sampai raya keempat. Beg souvenir untuk tetamu dewasa dan kanak-kanak habis licin (tak cukup sebenarnya). Mak pun tak sangka ramai yang datang meraikan pengantin. Almaklum, mak jemput saudara mara terdekat, jiran terdekat dan pelanggan mak yang selalu tempah baju je. Alhamdulillah, terima kasih kepada semua yang hadir.


Jom kita layan gambar-gambar sekitar majlis. (Nota: gambar kami memang tak ada, sebab kami tak sempat nak bergambar, sibuk dengan melayan tetamu dan ulang alik menambah lauk..huhuuuu...)



Beraya di rumah Mak Nah

Beraya di rumah atok

Free pose :)

Adik bongsu Mhni dengan anak buah (sepupu) Adi Mirza Hakim

Aksi lepas penat lelah... 

Inilah rupa sebenar photo booth kami.. Cantik kan? (ayat puji diri)

Pelamin buatan sendiri ala photo booth. Tapi prop sume dah sedeqah kat anak buah..huhuuu
Adik bongsu Mhni pun takde dalam gambar sebab dah balik Perak.

Raya pertama kami bertiga.. Kali ni turqoise green.. :)

No comments:

Post a Comment